BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

IF YOU LOVE ME ONLY IN MY DREAMS, LET ME BE ASLEEP FOREVER


"Be your self in your own way"

Monday, August 16, 2010

Feel sad..!

"Bulan puasa" bagi penganut agama islam sudah pun menginjak hari yang ke-6 hari ini kalau saya tidak silap lar..kira seminggu sudah lar..apa yang membuatkan saya terdetik untuk 'share' story kali ini adalah kisah pelajar muslim yang berpuasa. mereka ini adalah sahabat saya juga, sahabat karib lar katakan...saya rasa tersentuh, dan rasa sedih yang teramat sangat apabila melihat keadaan mereka berbuka puasa setiap hari semenjak bermulanya hari puasa..bukan hanya masa berbuka/sungkai tapi masa sahur sebelum berpuasa pun..aduh.saya betul terasa apa yang mereka rasa..selalu terdetik di hati saya yang saya tidak sampai hati untuk membiarkan mereka(sahabat saya)berbuka/sahur dengan keadaan yang sedemikian rupa.kadang2 mereka berbuka hanya dengan meminum air panas(milo/nescafe),kadang2 juga makan maggi..lagi membuatkan saya rasa tersentuh dan ingin saja menangis masa sahur mereka tidak memakan apa2 makanan pun tapi hanya meneguk segelas air suam.. kawan2 saya nie mungkin tidak sedar segala perlakuan mereka semasa sahur tue saya perhatikan..tue bermaksud saya terbangun juga masa dorang mahu sahur tapi saya buat2 tidur..dalam hati hanya tuhan saja yang tahu..huu..dengan rasa prihatin, kesian, dan sayang kepada kawan saya dengan seikhlas hati, saya menghulurkan sedikit bantuan berbentuk makanan untuk mereka berbuka/sahur. ada lar dalam sehari dua tue saya belanja dorang..mereka bukannya tak ada duit/wang tapi mungkin sudah kehabisan. bukannya mereka tiada keinginan meminta wang dari parents tapi saya faham perasaan mereka..macam saya juga, tidak ingin susahkan parents..huuu..saya bukannya banyak duit pun..ada lar duit lebih sikit so apa salahnya kan tolong2 kawan masa dalam kesusahan...lagi pula saya ikhlas lakukan semua tue..saya tak berkira pun.saya yakin nilai persahabatan tue sangat penting...kadang2 saya bersendirian memikirkan nasib kawan2 termasuk saya juga kadang2...adui..secara jujur, masa menulis sekarang nie pun saya rasa macam air mata saya mahu menitis jaa..huu..saya betul2 tak dapatkan nafikan akan kesedihan saya ini. saya meluah dalam blog nie pun belum tahu lagi dapat meredhakan kesedihan saya nie..huu..what do you do if you were in my situation? do you laugh or feel sad like me when reading that what i share ? watever lar..you will feel what i feel if you all were in my place..!!! its okay my frens..kita sama2 berasal dari keluarga yang susah..asal memang dari kampung pun..selagi saya masih mampu saya akan bantu setakat yang termampu..sory my frens i can't help you two out of my ability.^^.sabar saja lar..kamu puasa kan sebulan jaa..kan sabar itu separuh dari iman..:) while the hands are still typing, so long as i feel very sad. so, better stop here lar..this is that i can share..tak kira jantina, semua insan ciptaannya mesti akan rasa apa itu erti sebuah kesedihan..